ŚRODKI I SPOSOBY REKLAMY

pexels-photo-3

Aby osiągnąć swój cel, posiada reklama do swej dyspozycji różne sposoby, które nazwiemy środkami reklamy. Niektóre z nich są potrzebne wszystkim detalistom bez względu na prowadzony artykuł, środowisko itd.

Należą do nich np. dobór odpowiedniego miejsca pod sklep, wytwarzanie w sklepie właściwej atmosfery, sprzyjającej sprzedawaniu, odpowiednia dekoracja wnętrza, okno wystawowe itd. Stosowanie innych znowu środków zależy od specjalnych właściwości, związanych z branżą i gatunkami prowadzonych towarów, które będą miały decydujące znaczenie, czy i w jakim zakresie korzysta się z tych środków.

Do tych ostatnich środków reklamowych zaliczamy np. reklamę kinową lub radiową, która byłaby mało skuteczna w sklepie spożywczym obliczonym na klientelę z najbliższego sąsiedztwa, natomiast bywa bardzo celowa, jeśli chodzi o reklamowanie mebli, aparatów radiowych i innych artykułów, dla których czerpiemy klientelę z całego miasta lub okolicy.

Każdy rodzaj reklamy ma swoje właściwości i swoje wymogi. Należy się do nich stosować, aby korzystanie z reklamy osiągnęło swój cel, tj. zjednywało nam klientelę w tym stopniu, aby reklama była opłacalna.

Powiązane