Klienci a ich płeć

pexels-photo-70292

W handlu jest bardzo ważny podział klientów na mężczyzn i kobiety. Mężczyzna, jako klient jest łatwiejszy do obsługi niż kobieta, to znaczy decyduje się szybciej na kupno, ale mężczyzna kupuje z reguły znacznie mniej od kobiety, ponieważ samodzielnie kupuje przeważnie tylko te towary, które mają zastosowanie w jego pracy zawodowej dużo towarów kupuje wspólnie z kobietą.
Kobieta natomiast jest jako klient znacznie trudniejsza, jest z natury bardziej oszczędna, decyduje się trudniej do kupna niż mężczyzna. Ale za to kupuje o wiele więcej od mężczyzny, ponieważ kupuje nie tylko dla siebie, ale też dla całego domostwa, dla dzieci i męża. Ona właściwie ma do swej dyspozycji cały prawie budżet gospodarstwa domowego – ona więc decyduje o zakupie największej ilości artykułów. Kobieta lubi kupować, zna różne źródła zakupu – ale zanim kupi, lubi oglądać i porównywać, dlatego odwiedza nieraz kolejno kilka sklepów, zanim zdecyduje się na kupno. Kobieta kupuje chętnie w towarzystwie innej kobiety, siostry, przyjaciółki itd., dlatego przyprowadza nieraz do sklepu nawet więcej osób do pomocy. Jest ona wobec kupca bardziej nieufna niż mężczyzna – towar ogląda dokładniej -, bardzo często po kupnie zgłasza się do sklepu z prośbą o zamianę.

Kupiec powinien znać te wrodzone cechy mężczyzny i kobiety jako klientów i odpowiednio do tego używać argumentów sprzedażowych, aby doprowadzić do kupna. W inny sposób będzie zachwalał towar mężczyźnie, a w inny kobiecie. Mężczyzna lubi szybką obsługę i chce, aby argumenty sprzedażowe kupca były logiczne, rzeczowe i zdecydowane. Kobieta natomiast ceni bardziej informacje natury uczuciowej, decyduje się jednak bardzo powoli, dlatego sprzedawca musi być bardzo cierpliwym. Powinien jednak pamiętać o tym, że kobiety polskie kupują nie tylko dla siebie, ale i dla tych milionów polskich chłopczyków i dziewczynek, dla swych mężów, synów i braci. Toteż większy trud, potrzebny do obsługi kobiety, sowicie się opłaca.

Powiązane